Testápolás

A testápolás, masszázs története

Elődeink az emberi testet ősidők óta csodálatos művészeti alkotásként tisztelték. A testápolása, kényeztetése évszázadokon keresztül csak az uralkodó osztály részére adatott meg. A bőr ápolására természetes anyagokat használtak, melyek táplálták, regenerálták a bőrt, igaz nem mindig voltak ezek a testápolási módok kellemes kényeztető élmények. Leggyakrabban tejet, mézet, és különböző gyógynövényeket használtak tinktúra, borogatás, pakolás formájában.

A modern időkben a testápoló rituálék, a test és lélek együttes harmóniájának megteremtésén alapszanak. Történjenek gyógyfürdőben, wellness szalonokban vagy az otthonunkban, a fizikai létezés csodáját erősítik. A testápolását a bőr krémmel, olajjal történő krémezésével, masszírozásával, pakolásával érik el. A lélek kényeztetését a krémek, olajak illatával, a környezet kialakításával, és a különböző masszázs technikák alkalmazásával teszik harmonikussá.

Az ázsiai masszázstechnikák az energiaáramlásra összpontosítanak, még a nyugati masszázs technikák a testre fókuszálnak. A testápolásba beletartozik a kézápolás, a körömápolás és a lábápolás. Az igazi kényeztetés, amikor minden testrészünk a megfelelő kényeztetést kapja a megfelelő szakembertől, a testrésznek megfelelő anyaggal.

A svéd masszázs alapfogásai

  • Letapadás: nagy, fájdalmas szövetcsomók, vagy gyakoribb nevén izomcsomók. A svéd- és mélyszöveti technikák foglalkoznak vele alaposabban!
  • Simítás: ez a svéd masszázs bevezető fogása. Széles mozdulatokkal végig kell simítani a testet, és kitapogatni az izomcsomókat, melyeket később ki kell masszírozni.
  • Dörzsölés: a gyors dörzsölés hatására a bőr felmelegszik, fokozódik a bőr vérellátása,így könnyebben beszívja a masszázs krémben, vagy olajban lévő tápanyagokat.
  • Gyúrás: ez a fogás hat a bőrre, az alatta lévő kötő szövetre és az izomzatra. Ezzel a fogással lehet fellazítani a csomókat.
  • Ütögetés: ez egy ritmikus, megszakított fogás, mely történhet külső kéz éllel, ujjbeggyel, vagy ököllel. 5 formája létezik: Beating (összeszorított ököllel finoman ütögetjük az adott területet), Slapping (ujjbeggyel finoman paskoljuk), Hacking (finoman a kezünk élével, vagy a kisujjunkkal), Tapping (kizárólag az ujjbegyeket használjuk), és Cupping (a kezünkből tölcsért formálunk és azzal finoman ütögetjük az adott területet). Az ütögetés „felébreszti” az idegrendszert, és stimulálja az izmokat.
  • Rezgetés, vibrálás: gyorsan rezgetik a megfelelő testrészt. Lazítja az izomgörcsöket, nyugtatja az idegrendszert.

A masszázs hatásai

Az egésztestre kiterjedő masszázs esetén a szervezetben sokrétű, bonyolult változások jönnek létre. Fokozódik a vérkeringés, megváltozik a szervezetben keringő vér eloszlása, változik a pulzus szám, emelkedik a vérnyomás. Fokozódik a nyirokkeringés, változik az anyagcser, emelkedik a test hőmérséklete. A masszázs pozitív hatással van az idegrendszerre. Az erős, ingerlő fogások élénkítik a szervezetet, míg a simogató nyugtató fogások lazítják, pihentetik azt. A masszázs kifejezetten jó hatással van a bőrre és az izomzatra. A masszázs helyi hatása és a távol hatása alkalmas regenerálásra, lazításra, frissítésre.

Masszázs nem tanácsolt a következőkben felsoroltak esetén:

  • Lázas, drogos, alkoholos állapot
  • Akut vagy idült gyulladások esetén
  • Közvetlen műtét után.
  • Közvetlen kemoterápia vagy sugárkezelés után, kivéve a kezelőorvos tanácsára.
  • Csontritkulás esetén, orvossal való konzultálás ajánlott.
  • Ízületi gyulladások esetén
  • Csont, ízületi, izomsérülések, rándulások, ficamok esetén
  • Fertőző bőrbetegségek esetén
  • Véna gyulladások esetén
  • Trombózis esetén
  • Terhes nők kérjék ki orvosuk tanácsát!
  • A kismamák masszírozását legjobb, ha egy szakértő terapeuta végzi!

Masszázs tippek a vendégeknek:

  • Ne egyenek nehéz ételt masszázs előtt!
  • Fogyasszanak legalább 3 dl nem szénsavas, nem cukrozott folyadékot
  • Ne fogyasszanak masszírozás előtt kávét
  • Betegen ne menjenek masszírozásra
  • Érkezzenek meg 10 perccel korábban!